لوگو آوند انرژی
به چه دلیل باید سیستم اعلام حریق بی سیم نصب نمایید؟

به چه دلیل باید سیستم اعلام حریق بی سیم نصب نمایید؟

استفاده از سیستم های هشدار آتش کابلی(سامانه های اعلام حریق) در صنایع کاربرد فروان دارند. این سیستم ها قابل اطمینان هستند ولی برای نصب نیاز به نیروی کار زیادی دارند و اگر انجام تغییرات و افزودن تجهیزات نوین غیر ممکن نباشد، میتوانند دشوار هایی ایجاد کنند. این امر از جنبه های معماری و عمر سیستم می کاهد. سیستم های هشدار آتش بی سیم از دهه هشتاد تا بحال وجود داشته اند. سیستم های اولیه شهرت و معروفیتی داشتند اما توسعه سیستم های بی سیم این سیستم ها را قابل اطمینان تر و اقتصادی تر نموده است. سیستم های اعلام حریق بی سیم راه حلی عالی را فراهم می آورند و به زودی سیستم های دارای سیم کشی را با چالش روبه رو خواهند کرد و به سیستمی استاندارد در صنعت تبدیل خواهند شد.
متن زیر را بخوانید تا بیشتر در خصوص این سیستم ها اطلاعات بدست آورید.

سیستم اعلام حریق بی سیم چیست؟

سیستم های آلارم آتش کابلی برای انتقال سیگنال بین دستگاه ها و کنترل پنل اصلی ازکابلهای پیچیده ای استفاده می کنند. سیستم های هشدار آتش بی سیم از فرکانس رادیویی برای انتقال سیگنال استفاده می کنند به مانند وای فای که در حقیقت هیچ تداخلی با دستگاه های دیگر بی سیم ندارند. سیستم های بی سیم باید به مانند سیستم های سیم کشی شده از ملزومات و ضوابط سازمان آتش نشانی پیروی کنند. تنها تفاوت آنها شیوه انتقال سیگنال از دستگاه ابتدایی به کنترل پنل هشدار آتش و دستگاه های اخطار است. نظارت ایستگاه مرکزی می تواند از طریق انتقال سلولی و شبکه های رادیویی بدون استفاده از سیم کشی انجام گیرد.

سیستم اعلام حریق بی سیم چیست؟

 

مزایای تجاری سیستم اعلام حریق بی سیم

اولین نسل از سیستم های هشدار آتش بی سیم از نظر اطمینان دارای مشکلاتی بوده و همینطور هزینه های گزافی به دنبال داشتند. با پیشرفت تکنولوژی هزینه سیستم های بی سیم پایین آمد و اطمینان از استفاده از آنها به حدی رسید که الان این سیستم ها جایگزینی عالی برای سیستم های دارای سیم کشی محسوب می شوند. نظارت بی سیم حالا به مانند شرکت های تلفنی که نیاز به خطوط تلفنی سنتی مسی ندارد نوعی استاندارد تلقی می گردد.

ویژگی های سیستمهای اعلام حریق بی سیم

• امکان افزودن تجهیزات نوین به راحتی
• تنها گزینه در اماکن تاریخی
• پایداری بالا
• نگهداری و عیب یابی ساده تر نسبت به سیستم های کابلی
• از منظر زیبایی شناختی دلنشین
• در طولانی مدت از نظرهزینه سودآور
• برای مکان های موقت کاربرد خوبی دارد.
• در صورت لزوم به راحتی قابل جابجایی است.

چطور شرکت مناسبی برای نصب سیستم هشدارآتش بی سیم بیابیم؟

شرکتهای دارای اعتبار در زمینه حفاظت از آتش سوزی، در فناوری های هشدارآتش بی سیم پیشرو هستند. از تامین کننده خود در رابطه با صلاحیت و علمشان در مورد فناوری بی سیم سوال نمایید. شرکت آوند انرژی تا کنون شمار زیادی از سیستم های بی سیم را طراحی، اجرا و راه اندازی نموده است. همان طور که میدانید نگهداری از سیستم اعلام حریق به مانند نصب دارای اهمیت است. فرقی نمی کند که شما به دنبال نصب سیستم جدیدی هستید یا می خواهید سیستم موجود خود را مورد نظارت قراردهید. شرکت خود را با تیزبینی انتخاب نمایید. شرکت آوند انرژی می تواند در این راه به شما کمک نماید.